direct naar inhoud van 4.3 Verkeersstructuur
Plan: Schoonebeek, Stroomdal
Status: vastgesteld
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0114.2011036-0701

4.3 Verkeersstructuur

4.3.1 Wegen

Bij de ontwikkeling van de wijk Stroomdal was het uitgangspunt voor verkeer het terugdringen van autoverkeer ten gunste van voetgangers en fietsverkeer. Deze uitgangspunten hebben betrekking op duurzaamheidsaspecten. Om deze reden is er een duidelijke 'langzaam verkeersverbinding' met een zelfstandig netwerk voor voetgangers en fietsers. Het gemotoriseerde verkeer wordt ontsloten door een zuidelijke randweg met aansluiting op de Lauensteinstraat.

In de huidige situatie wordt de wijk Stroomdal in twee delen ontsloten. Veruit het grootste deel van het plangebied wordt het gemotoriseerd verkeer via de Waterbies ontsloten richting de Kerkhoflaan en de Lauensteinstraat (N853). Een klein deel wordt via de de Ratelaar richting het noorden ontsloten. Voor alle wegen in het plangebied geldt een 30 km-uur regime.Voor voetgangers en fietsers is het plan goed bereikbaar.